Jak probíhá návrh chytrého domu?
Pro zájemce o chytrý dům jde mnohdy o velkou neznámou. V tomto článku se pokusím vysvětlit, jak probíhá proces od zájmu zákazníka až po ladění detailů pro dokonalý zážitek z bydlení.
Od roku 2008 jsme nasbírali hromadu zkušeností, se kterýma se teď podělím.
Zákazník prochází těmito fázemi
-
Ví, že chce smart home, ale neví o co přesně jde
-
Pošle nám půdorys domu a svoji základní představu
-
Navrhneme na základě půdorysu prvotní nabídku, aby měl zákazník představu o cenovém rámci
-
Vysvětlíme o čem je chytrá domácnost a víc se snažíme zákazníka pochopit, vysvětlíme základní pojmy, uvedeme hromadu příkladů použití
-
Upřesníme nabídku na základě nových informací
Po zahájení spolupráce
-
Přebíráme starost za technologie v domě
-
Domluvíme se s místním elektrikářem a zakreslíme pro něj jednoduchý projekt, případně do stávajícího provedeme „chytré“ změny
-
Pohlídáme, ať všechny profese dopadnou ku prospěchu majitele domu – koordinujeme následující
- elektrikáře
- topenáře
- vodaře
- techniky přes vzduchotechniku
- připojení internetu (případně záložní internet)
- rozvody lokální sítě a WiFi
Vše totiž souvisí se vším a uživatelský komfort a zážitek je definovaný právě perfektním fungováním všech „drobností“.
-
Na základě předchozího projektu a reálné situace v dostavěném domě vytvoříme prvotní nastavení domu. Přeci jen je realita trochu jiná, než co si myslíme nad kusem papíru. Stačí dva měsíce v domě a zákazník hned ví. Navíc je dobré si s domem prožít všechna roční období a po roce ještě konfiguraci domu optimalizovat.
-
Následné dolaďování drobností, různých scén podle toho, jak se majitelé v novém domě zabydlí
Pokud vás bude cokoliv zajímat, neváhejte mne kontaktovat.
Mirek Buček, majitel CaspiaTech